بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

هدف این پژوهش، به منظور بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی)، با سبک های اسناد (درونی و بیرونی) انجام گرفت به این منظور، پژوهشگر آزمون های راهبردهای یادگیری کرمی و سبک اسناد سلیگمن1 را در مورد 384 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان شیروان اجرا نموده است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 25
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روان شناسی


توضیحات کامل

هدف: این پژوهش، به منظور بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی)، با سبک های اسناد (درونی و بیرونی) انجام گرفت. به این منظور، پژوهشگر آزمون های راهبردهای یادگیری کرمی و سبک اسناد سلیگمن[1] را در مورد 384 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان شیروان اجرا نموده است.

روش: روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد. در تحلیل فرضیه ها از برنامه های آماری SPSS و آزمون t ، تحلیل واریانس یکراهه و مجذور خی استفاده و متغیرهای مربوط به ابعاد اسناد در دو موقعیت درونی و بیرونی مورد بررسی قرار گرفت.

یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که میزان استفاده دانش آموزان دختر از راهبردهای یادگیری هم در حوزه شناخت و هم در حوزه فراشناخت از پسران بیشتر است. همچنین دانش آموزان دارای سبک اسناد درونی به طور معنی دار بیشتر از دانش آموزان دارای سبک اسناد بیرونی از راهبردهای فراشناختی یادگیری استفاده می کنند.

نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان می‌دهد که دختران دانش‌آموز از راهبردهای یادگیری بیشتر از پسران استفاده نموده و در نتیجه احتمال می رود که انتساب های درونی و راهبردهای فراشناخت در افزایش موفقیت و خود ـ کارآمدی تحصیلی، یادگیری‌ عمیق‌تر و عزت نفس دانش آموزان موثر باشد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش

یافته‌ها

بحث و نتیجه گیری

منابع

جدول شماره1. شاخص های آزمونt مربوط به مقایسه میانگین نمره های استفاده دانش آموزان دختر و پسر از راهبردهای یادگیری

جدول شماره2. شاخص های توصیفی مربوط به نمره های دانش آموزان از پرسشنامه راهبردهای یادگیری در بین رشته های مختلف

جدول شماره3. شاخص های آزمون تحلیل واریانس یکراهه

جدول شماره4. داده و شاخص های آزمون مجذور خی مربوط به مقایسه سبک اسناد دانش آموزان پسر و دختر

جدول شماره5. شاخص های آزمون t مربوط به مقایسه میانگین نمره های دانش آموزان دارای سبک اسناد درونی و بیرونی از پرسشنامه راهبردهای شناختی یادگیری

جدول شماره6. شاخص های آزمون t برای مقایسه میانگین نمره های دانش آموزان دارای سبک اسناد بیرونی و درونی از پرسشنامه راهبردهای فراشناختی یادگیری


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : راهبردهای ,دانش ,یادگیری ,اسناد ,آموزان ,درونی ,دانش آموزان ,راهبردهای یادگیری ,آموزان دارای ,مقطع متوسطه ,بررسی رابطه ,دانش آموزان دارای ,تحلیل واریانس یکراهه ,راهبردهای فراشناختی یادگیری ,متوسطه شهرستان شیروان
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Joseph خاکستر نقره ای Tom اخبار تعطیلی مدارس فیلم آموزشی ریاضی دکوراسیون داخلی وبلاگ شخصی